Doubtful Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Jan & Marij - WaarBenJij.nu Doubtful Sound - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Jan & Marij - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound

Blijf op de hoogte en volg Jan & Marij

19 November 2012 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Wekker liep dus al om 6.00 uur af!!
Om 7.00 uur werden we opgehaald en naar de haven van Lake Manapouri (Pearl Harbour, echt waar!) gebracht.
Hier op een rondvaartboot Lake Manapouri overgestoken. Het op 4 na grootste en op 1 na diepste meer in NZ.
Vele eilandjes die tot aan het water begroeid zijn met bomen en struiken.
Aan de overkant het Manapouri Power Station (waterkracht centrale) bezocht.Deze centrale gebruikt de waterkracht van dit natuurlijke meer. Het zit in de berg gebouwd op bija 200 m onder de waterspiegel van het meer en loost het water weer via 2 pijpen van 10 km lengte in Deep Cove, het begin van de fjord naar de Tasman Zee. Heel indrukwekkend.
Hierna met de bus over de Wilmot Pass Road naar het begin van de fjord gereden.Deze weg is aangelegd voor het aanleveren van materialen voor de bouw van de centrale.
Ook hier weer een magnifiek regenwoud. Een en al mos, varens en met mos bedekte bomen.
Hierna weer in een boot gestapt voor de tocht door Doubtful Sound helemaal tot aan de Tasman Zee.
Buiten de steile bergwanden met zijn talrijke watervalletjes, de eilandjes, de inhammen ook nog een paar bottlenose dolfijnen, een zeehond en een fiordland crested pinguin gezien!!!
Het weer zat ons ook vandaag mee. De dag kon niet meer stuk!!

  • 20 November 2012 - 19:11

    Johan:

    Hoi piepeldepoi,

    Zonder gelezen te hebben waar jullie zijn, denk ik dat jullie op een stuwmeer hebben gevaren. De foto's die binnen zijn denk ik genomen in de stuwdam, de blauwe apparaten zijn de generatoren. Ben benieuwd, volgens mij zit ik er niet ver langs.

    Groetjes uit Reusel

  • 20 November 2012 - 20:38

    Bert En Elly Vogels:

    Hallo Jaqn en Marij,

    Ik denk ik zal op tijd bellen om jullie een fijne reis toe te wensen, dus kreeg ik Ellen aan de lijn waarop ik reageerde is onze Jan thuis, Ellen antwoordde dat meen je niet, waarop ik zei wat meen je nietEllen zei die zijn al bijna 3 weken weg, oepssssss.
    Ik den ik bel op tijd, nu jullie komen al weer bijna terug.
    Hoe gaat het daar dan in het prachtige natuurschoon New Zeeland?
    Geniet van alles wat je tegen komt, je teert hier je hele leven op (Giethoorn kan ook nog als je 80 jaar bent).

    Nou Jan en Marij het ga julliue goed en nog fijne dagen gewenst.

    Groetjes van Bert en Elly Vogels

  • 21 November 2012 - 11:38

    Inge:

    Mooi is het daar he. Ik heb echt genoten van de natuur. Wij zijn wel pas op het laatst naar het power station gegaan, dus denk achteraf dat jullie toch een iets andere cruise hebben gehad.
    En wat bedoelen jullie mee Pearl Harbour? Daar lijkt t op of wat?

  • 21 November 2012 - 20:23

    Manon:

    Waar blijft the amazing glacier story?!! :)

    Geniet van de laatste week!

  • 21 November 2012 - 20:24

    Manon:

    Giethoorn op je 12e is ook heeeel erg leuk :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan & Marij

Hallo allemaal, 5 jaar geleden hebben wij met ons gezin een camper-rondreis gemaakt door Australie. Geweldige ervaring, voor ieder van ons. Het smaakte naar meer. Nu is het dan zover! We gaan (nu met ons tweetjes) een camper-rondreis maken door Nieuw Zeeland. We willen proberen om op deze site regelmatig onze ervaringen te beschrijven, zodat iedereen met ons kan meegenieten. Veel leesplezier. Jan & Marij

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 10990

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 29 November 2012

Birdiesaroundtheworld in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: