Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan & Marij - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan & Marij - WaarBenJij.nu

Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Jan & Marij

26 November 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De laatste dag met de camper.
Korte rit naar Christchurch gemaakt, zodat we nog een dag aan sightseeing konden besteden.
Kwam goed uitga dat we vroeg waren op de camping, deze stroomt blijkbaar dagelijks vol met campers die ingeleverd gaan worden. De drop-off van al die bedrijven ligt hier dus vlakbij!!
Met de bus naar het stadscentrum vertrokken.
Hier is nog goed te zien wat de grote aardbeving van februari 2011 aangericht heeft. Er wordt hard gewerkt aan de wederopbouw, maar er is nog steeds een "red zone" wat is afgezet voor publiek.
Ook daarbuiten is nog veel vervallen.
De middenstand heeft met zeecontainers een klein nieuw winkelcentrum gebouwd. Wel apart.
Op verschillende locaties bezig geweest met het bijwerken van ons reisdagboek, kostte deze keer nogal wat moeite.
Vanavond lekker onderuit voor de tv en morgen de camper inleveren!

• 27 November 2012 - 10:43

Marian:

Wat een toeval. Wij hebben gisteravond naar waar is de mol gekeken.
    John de Mol was met Teun Kuilenboer in Nieuw zeeland.
    Er is toen ook gefilmd in Christchurch. De winkels van zeecontainers kwamen duidelijk in beeld.
    Rust nog maar 1 dag uit, voordat je aan de lange terugreis begint.
    Tot donderdag.
    Groetjes, Marian en Kees.

• 27 November 2012 - 13:04

Inge:

Fijne reis terug!

• 27 November 2012 - 13:55

Bert En Elly Vogels:

Jan en Marij,

Fijne en veilige terugreis gewenst en we spreken wel een keer af om jullie ervaringen aan te horen.

Groetjes Bert en Elly

Jan & Marij

Hallo allemaal, 5 jaar geleden hebben wij met ons gezin een camper-rondreis gemaakt door Australie. Geweldige ervaring, voor ieder van ons. Het smaakte naar meer. Nu is het dan zover! We gaan (nu met ons tweetjes) een camper-rondreis maken door Nieuw Zeeland. We willen proberen om op deze site regelmatig onze ervaringen te beschrijven, zodat iedereen met ons kan meegenieten. Veel leesplezier. Jan & Marij

Actief sinds 28 Okt. 2012